Klantendienst
bel-ons-icon Dorsoo International

Bel ons met uw vragen+31 40 282 72 46

mail-ons-icon Contacteer ons
advieswinkels-icon Onze advieswinkel

Eindhoven+31 40 282 72 46

Blog

Jetlag: hoe verminder je de symptomen?

Een jetlag is een stoornis ontstaan door ‘snel reizen’ in korte tijd. De biologische klok raakt [...]

Lees meer

De risico’s van vermoeid rijden

Dagelijks gebeuren er auto-ongelukken die mee veroorzaakt worden door de vermoeidheid en de verminderde alertheid van de bestuurder. Lees hier over de risico's van vermoeid rijden en hoe je dit kan voorkomen.

Lees meer

Core stability training, een rugvriendelijke sport

Meer dan 90% van de volwassenen heeft ooit te maken met acute of chronische rugklachten. Belangrijke factoren om dit te vermijden, zijn een goede conditie, geen overgewicht en sterke rugspieren. Voor dit laatste kan je core stability training doen. Ontdek er meer over in ons artikel.

Lees meer

Altijd moe? Deze feiten verstoren de nachtrust.

We kruipen op tijd in ons bed en hebben de hele nacht goed doorgeslapen, maar toch voelen we ons ‘s morgens niet goed uitgerust. Hoe komt dit?

Lees meer

Help, ik zie er altijd ongelooflijk moe uit!

Een vermoeid uiterlijk is vaak het resultaat van slaaptekort, een te korte of slechte nachtrust, een superactieve week of een periode van algemene vermoeidheid, lagere immuniteit of ziekte. Met deze tips kan je een vermoeid uiterlijk onmiddellijk aanpakken.

Lees meer

Wanneer moet je naar de dokter met een lumbago?

Lage rugpijn en lumbago zijn de meest voorkomende rugklachten. Maar de symptomen en de ernst van de pijn verschilt van patiënt tot patiënt. Zo kan lumbago bij de ene persoon draaglijk zijn en bij de andere persoon als zeer pijnlijk ervaren worden.

Lees meer

Kan je slaap inhalen? De waarheid rond twee slaapmythes

Er bestaan verschillende slaapmythes over het inhalen van slaap. We bespreken hier de twee voornaamste: Het middagdutje en uitslapen in het weekend.

Lees meer

Alcohol beïnvloedt de slaap negatief

We hebben een drukke en stresserende dag achter de rug. We voelen het al: we zullen moeilijk in slaap raken, want onze hersenen zijn nog superactief. We denken nog te veel na, waardoor we niet kunnen indommelen. Een paar slaapmutsjes doen onze geest tot rust komen en laten ons sneller inslapen, toch? Dat klopt, maar bevordert alcohol echt de slaap?

Lees meer

Kan yoga helpen bij rugpijn?

Uitgebreid, wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat yoga kan resulteren in een vermindering van de pijnklachten, enerzijds door de bewegingen, maar anderzijds ook door een andere bewustwording van het lichaam. Voor mensen met lage rugpijn of lumbago wordt yoga dan ook sterk aangeraden.

Lees meer

Belgische vrouwen slapen het vroegst

Een recente studie aan de Michigan University analyseerde het slaapgedrag van vrouwen en mannen op wereldwijd niveau. De onderzoekers toonden aan dat vrouwen gemiddeld een half uur eerder gaan slapen dan mannen, terwijl we toch allemaal rond hetzelfde uur opstaan.

Lees meer
X
- Enter Your Location -
- or -